istruzioni su deploy applicazioni:

Glossary: provisioning: configuration.

App Distribution Quick Start

  • add your account to Xcode
  • connect the device
  • ensure the app has a correct boundle identifier
  • create signing identities and provisioning profiles in Xcode
  • verify access to Member Center
  • launch your app on devices
  • optionally, enable app services that require provisioning

add your Apple ID to Accounts preferences in Xcode preferences > accounts

Creating Your Team Provisioning Profile:

If you enter information about your app and assign a team to your app, Xcode creates the necessary signing identities and provisioning profiles for you. allows your app to run on all your devices and use app services. For iOS apps, you also connect the iOS device to the Mac that you want to use for testing.
  1. assegnare un boundle id al progetto deve ssere univoco, non si può cambiare successivamente.
  2. connettere e selezionare il dispositivo
  3. assegnare un team al progetto
  4. e assegnare un provisioning profiles (usa opzione "fix" se non già disponibile)

Create the Team Provisioning Profile

Xcode saves you time by performing multiple steps on your behalf to create the team provisioning profile. For example, Xcode automatically registers your device and requests your development certificate, both of which are needed to create a team provisioning profile. Xcode performs these steps when you click the Fix Issue button below the Team pop-up menu. Xcode may also perform these steps when you assigned a team to your project or refresh provisioning profiles in the Accounts preferences. If no warning message and Fix Issue button appear below the Team pop-up menu, Xcode already created your team provisioning profile and you can skip this section. If a Fix Issue button appears below the Team pop-up menu, click it.

pubblicazione per apple B2B

dividono due attori con differenti workflow, lo svilupatore e il committente, più gli utenti che sono passivi.

lo viluppatore:

  1. invia l'applicazone con una web app "itunes connect"
  2. da Xcode si pubblica l'app su itunes connect(xcode sync dati dello sviluppatore)

product > archive && validate

  1. indicare che si vuole "B2B distribution" in "pricing" tab, si abilita solo dopo aver accettato il contratto "paid applications".
  2. richiedere review da parte di apple

il committente:

  1. si iscrive a Volume Purchase Program VPP
  2. "acquista" un certo numero di utenze che apple invia in un file excel
  3. comunica al Utente via email il redemption link, cliccando il link il dispositivo si scaricherà l'app

altro: MDM: http://www.apple.com/iphone/business/it/management.html se l'azienda fosse proprietaria dei dispositivi, potrebbe "forzare" da server apple l'installazione delle app, verificare se si può fare anche su dispositivi non di proprietà del Committente ma del Utente

Enterprise program (300 $/yr): usando questa modalità, il committente guadagna tutti i diritti legali sull'app mente lo sviluppatore li perde tutti, cioè l'app non può più essere data a un altro cliente

"TestFlight Beta Testers"

si accede al programma da iTunesConnect

abilitare su ios il remote debug:

http://moduscreate.com/enable-remote-web-inspector-in-ios-6/

  1. abilitare in ios, impostazioni > safari > avanzate > inspector web
  2. abilitare in safari preferenze > avanzate > mostra menu sviluppo
  3. debug webview sul dispositivo: safari > sviluppo > ipad